Gdzie goście szukają informacji na temat miejsc, w których mogą zjeść smacznie i w miłej atmosferze? Na pewno ważne są bezpośrednie polecenia zaufanych osób, rodziny i przyjaciół. Warto jednak mieć świadomość, że równie często, jeśli nie częściej, korzystają z pomocy Internetu. Strona www jest nie tylko narzędziem pozwalającym zwiększyć widoczność. To element, dzięki któremu możliwe jest rozszerzenie swojej działalności o wymiar online i promowanie restauracji jeszcze zanim goście do niej zawitają.

Dla kogo jest strona internetowa restauracji i dlaczego jest potrzebna?

Strona internetowa restauracji pełni różne funkcje. Jest jej wizytówką, pozwala poznać jej historię i dowiedzieć się o niej więcej. Daje pewien obraz miejsca i jaka panuje w nim atmosfera. Ma również wymiar bardzo praktyczny. Klienci mogą szukać na stronie informacji o serwowanych daniach i cenach lub możliwości dokonania rezerwacji. Grupą docelową witryny są zarówno nowi klienci poszukujący ciekawych miejsc, jak i powracający goście, którzy chcą np. zarezerwować stolik. Są też tacy, którzy sprawdzają, czy od ostatniej wizyty nic nie zmieniło się w menu. W przypadku nowych klientów strona internetowa może być istotnym elementem ich procesu decyzyjnego. Oglądając witrynę mogą zdecydować, czy odwiedzą daną restaurację, czy poszukają innego punktu na mapie miasta. Strona www pozwala więc docierać do nowych klientów i wpływać na ich decyzje. Sprzyja także komunikacji, budowaniu pozytywnych relacji i dobrej reputacji, a także wzmacnianiu lojalności wobec marki – wszystko to bez dodatkowych nakładów na reklamę.

O czym warto pamiętać, tworząc stronę internetową restauracji?

  • Prosta nawigacja ułatwia przeglądanie i zachęca do pozostania na stronie. Dobrze, by witryna była przejrzysta, a wszelkie informacje łatwe do znalezienia.
  • Bardzo ważnym elementem strony www restauracji jest menu. Warto zadbać, by menu znajdujące się na stronie i ceny dań były zawsze aktualne – pozwoli to uniknąć nieporozumień i przykrych sytuacji.
  • Dobre zdjęcia restauracji i serwowanych potraw przyciągają uwagę i mogą zachęcić klientów do odwiedzin.
  • Zakładka „aktualności” to dobre miejsce na poinformowanie gości o wydarzeniach, promocjach, nowych daniach, zmianach godzin otwarcia restauracji itp.
  • Informacje kontaktowe (numer telefonu, adres mailowy, dokładny adres i mapka) ułatwią klientom znalezienie restauracji i dokonanie rezerwacji.
  • Dobrym pomysłem będzie umieszczenie na stronie formularza, poprzez który można dokonać rezerwacji.
  • Jeśli restauracja oferuje dowozy, dużym ułatwieniem dla klientów będzie lub umieszczenie linku do platformy, gdzie można złożyć zamówienie. Ewentualnie umożliwić złożenie zamówienia przez stronę. Warto także umieścić jasne zasady i istotne informacje, np. do której godziny można składać zamówienia, czy przy dowozie możliwa jest płatność kartą itp.