Strony internetowe są bardzo ważnym narzędziem pozwalającym budować pozytywny wizerunek marki, ułatwiającym komunikowanie się z klientami i pomagającym osiągać biznesowe cele. Aby narzędzie to było skuteczne, konieczne jest nie tylko wdrożenie odpowiednich rozwiązań, ale i zrozumienie potrzeb odbiorców. Jednym z kluczowych aspektów przy tworzeniu firmowej witryny jest wybór właściwego języka komunikacji. Oczywiście, język powinien być dopasowany do grupy docelowej, ale to nie wszystko. Warto pamiętać, że treści nie powinny skupiać się jedynie na opisywaniu cech produktów i usług – ważne jest, by przedstawiały, w jaki sposób skorzysta na nich odbiorca.

Język korzyści – o czym warto pamiętać, tworząc content?

Język korzyści to sposób komunikacji, który opiera się na wyraźnym prezentowaniu benefitów, jakie mogą uzyskać klienci, korzystając z danej usługi, kupując dany produkt lub wykonując określone działanie, np. zapisując się do newslettera. Jednym z podstawowych elementów, na którym opiera się język korzyści, jest zrozumienie potrzeb, pragnień i problemów swoich odbiorców. W tym kontekście niezwykle istotne jest zbieranie danych o klientach i dokładna analiza tych danych. Wiedząc, czego naprawdę potrzebują użytkownicy, łatwiej opracować treści, które będą koncentrowały się na rozwiązywaniu konkretnych problemów. Język korzyści jest zwięzły i konkretny. Tworząc teksty na stronę www, lepiej unikać ogólników i abstrakcyjnych stwierdzeń. Warto natomiast używać precyzyjnych przykładów, wskazywać realne zyski i podkreślać wartość dodaną, jaka płynie dla klientów z określonego działania, np. zakupu produktu. Przy pisaniu językiem korzyści ważne jest także zachęcanie do działania. Na stronie powinny znajdować się więc CTA, czyli elementy mające skłonić użytkownika do wykonania jakieś czynności, np. pobrania aplikacji czy wypełnienia formularza kontaktowego.

zalety produktów i usług

Dlaczego warto używać języka korzyści?

Pokazywanie konkretnych korzyści oddziałuje na odbiorców, w wyniku czego są oni bardziej skłonni podejmować działania pożądane z punktu widzenia celów biznesowych. Używanie języka korzyści naturalnie przyczynia się więc do zwiększenia współczynnika konwersji. Treści skupiające się na potrzebach klientów zwiększają skuteczność komunikacji. Sprawiają, że użytkownicy chętniej się angażują, są bardziej lojalni i skłonni polecać firmę innym. Budują też pozytywny wizerunek i zaufanie do firmy. Język korzyści jest też jednym z elementów, który pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Pokazanie odbiorcom konkretnych benefitów wydaje się szczególnie ważne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy wiele firm oferuje podobne usługi i produkty.