Pracujesz w branży kreatywnej? Myślisz nad stworzeniem portfolio? Sprawdź, jakie są zalety posiadania portfolio na własnej stronie www.
Portfolio, czyli zbiór prac danego twórcy, może przybierać różne formy. Jednak bez względu na formę, zawsze przygotowywane jest w jednym celu – aby w przystępnej formie móc zaprezentować swój dotychczasowy dorobek i umiejętności. Niekiedy posiadanie portfolio niezbędne jest przy procesie rekrutacyjnym. Tworzą go również freelancerzy. Patrząc na przykładowe prace, potencjalni klienci mogą ocenić, czy warto nawiązać współpracę z danym twórcą. Z portfolio można spotkać się w różnych branżach. W ten sposób swoje dokonania przedstawiają m.in. malarze, graficy, ilustratorzy, architekci, copywriterzy, fotografowie, a także modele czy osoby zajmujące się makijażem.
W jakiej fodormie można przygotować portfolio?
W tradycyjnej formie portfolio jest po prostu teczką lub segregatorem, w którym zawarte są najlepsze, najbardziej reprezentacyjne prace twórcy. Jednak w dzisiejszych czasach najczęściej tworzone jest jako dokument w formacie PDF lub plik z prezentacją. Można również założyć oddzielną stronę internetową lub zamieścić prace na istniejącej witrynie, tworząc zakładkę „Portfolio”. To znacznie wygodniejsze niż tradycyjne formy. Portfolio w formie cyfrowej lub link do strony szybko i bez problemu można wysłać do pracodawcy lub potencjalnego klienta. Z kolei osoby zainteresowane mogą bez przeszkód zapoznać się z pracami. Dobrze zbudowane portfolio jest naszą wizytówką i może wyróżnić nas na tle konkurencji. Warto więc poświęcić mu trochę czasu i uwagi.
Portfolio na swojej stronie internetowej – dlaczego warto?
Estetyczne, profesjonalnie wyglądające portfolio może być kluczem do sukcesu. Chociaż mówi się, że nie sądzi się książki po okładce, to właśnie wrażenia estetyczne mogą zadecydować o tym, czy pracodawca bądź potencjalny klient będzie chciał zaznajomić się z zawartymi w portfolio pracami. Na jaką formę najlepiej się zdecydować? Wydaje się, że najkorzystniejszą jest umieszczenie przykładowych prac na własnej stronie internetowej. Dobrze zrobiona strona internetowa budzi zaufanie i tworzy poczucie, że ma się do czynienia z profesjonalistą. Dodatkowo w oddzielnych zakładkach można umieścić podstawowe informacje o sobie (lub swojej firmie) i dane kontaktowe, które ułatwią komunikację. Portfolio na własnej stronie internetowej to również rozwiązanie bardzo praktyczne – link łatwo przesłać, a odbiorca może zapoznać się z pracami bez konieczności ściągania oddzielnego pliku.