Czy wiesz, dlaczego warto zadbać o dobre opinie o swoim sklepie internetowym? Sprawdź, dlaczego pozytywne recenzje użytkowników są tak istotne.

E-commerce jest dziś jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż. Oznacza to, że przybywa klientów… i konkurencji. Dziś już nie wystarczy zaoferować produktu w korzystnej cenie – klienci, podejmując decyzje zakupowe, zwracają uwagę na różne kwestie. Istotne może być to, jak zaprezentowane są produkty, dostępne metody płatności, formy i koszty dostawy, a także to, co o danym sklepie myślą inni użytkownicy. Myślisz, że zabieganie o dobre opinie klientów to strata czasu? Popełniasz błąd. Sprawdź, dlaczego warto zadbać o dobre opinie o swoim sklepie.

Dlaczego opinie użytkowników są tak ważne?

Chociaż w sklepach internetowych można kupić niemal wszystko, zakupy online mają pewne wady i ograniczenia. Przede wszystkim klient nie możne wziąć do ręki produktu i dokładnie go obejrzeć, a więc kupuje trochę w ciemno. Dzięki opiniom innych użytkowników nasz potencjalny klient może dowiedzieć się czy produkt jest rzeczywiście taki, jak na zdjęciach w sklepie, czy dobrze spełnia swoją rolę lub czy jest odpowiedniej jakości. Pozytywne oceny zachęcają do zakupów, a użytkownik nabiera przekonania o słuszności swojej decyzji. To nie wszystko. Opinie o sklepie lub o produktach wpływają korzystnie na pozycjonowanie, pomagają również przyciągnąć do sklepu nowych klientów, są ważnym elementem budowania pozytywnego wizerunku i zaufania. Są bardziej wiarygodne, a przez to bardziej skuteczne niż najlepsze hasła i kampanie reklamowe. Co ważne, ich pozyskanie nie wymaga właściwie nakładów finansowych. Aby zachęcić użytkownika do pozostawienia opinii, można np. zaoferować w zamian rabat na kolejne zakupy.

Opinie na stronie – gdzie umieszczać?

Opinie użytkowników można umieścić na w specjalnie zaprojektowanej zakładce. Można również stworzyć slider, na którym będą wyświetlać się najciekawsze i najbardziej wartościowe recenzje. Jeśli zależy nam na opiniach klientów, formularz ocen powinien być anonimowy i łatwy do wypełnienia. Konieczność podawania różnych danych może zniechęcić użytkownika do wystawienia swojej opinii, nawet gdy jest zadowolony z przedmiotu i przebiegu transakcji. Warto pamiętać, że na ocenę klienta wpływa wiele czynników. Zdarza się, że użytkownik zadowolony jest z produktu, ale z obsługi w sklepie już niekoniecznie i właśnie ten element będzie decydujący przy pisaniu opinii. Również strona techniczna może mieć wpływ na to, jak postrzegają sklep klienci. Z tego powodu projektowanie e-sklepu warto zlecić specjalistom, którzy z pewnością zadbają o to, by strona była przyjazna dla użytkowników i bezawaryjna.