Znasz termin Call To Action? Sprawdź, czym są przyciski CTA, jak powinny być zaprojektowane i dlaczego warto je stosować na stronie.

Internet jest dziś bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym, środkiem komunikacji z potencjalnymi klientami. Narzędzia e-marketingu pozwalają docierać do znacznie szerszego grona odbiorców niż tradycyjne formy reklamy. Działania takie jak np. pozycjonowanie pomagają zwiększyć ruch na stronie, ale co zrobić, by odwiedzający stronę podejmowali pożądane przez nas aktywności? Bardzo pomocne mogą być przyciski CTA (Call To Action).

Zlecasz stworzenie strony? Sprawdź, czy wykonawca gwarantuje pomoc techniczną

Call to Action, czyli wezwanie do działania, to przycisk znajdujący się na stronie internetowej, który zachęca odbiorców do podjęcia konkretnej, świadomej aktywności, np. zakupu produkt, zarejestrowania się na stronie, przeczytania nowego wpisu na blogu lub zapisania się na newsletter. Zwykle przyjmuje formę krótkiego imperatywu, np. „dodaj do koszyka”, „zapisz się na newsletter”, „załóż konto” , „nie przegap” itp. Zamieszczając na stronie CTA, prowadzimy użytkowników do kolejnego etapu lejka sprzedażowego.

Jak tworzyć CTA?

Przycisk CTA powinien wyróżniać się od reszty tekstu i przyciągać uwagę odbiorców. Musi być dobrze widoczny na stronie, dlatego warto postawić na kolor kontrastujący z tłem. Tworząc komunikat, zadbaj, by był jasny i zwięzły. Krótka fraza sprawdzi się znacznie lepiej niż rozbudowane zdanie, ale jednocześnie postaraj się, by przekazać maksimum informacji. Odbiorca powinien bez problemu zorientować się, o co właściwie chodzi i czego może się spodziewać, klikając w CTA. W kilku słowach określ zwięźle, jakiego działania oczekujesz od użytkownika. Używaj perswazji i wykorzystuj słowa, które zachęcają do podjęcia akcji lub wywołują emocje. Aby przekaz mocniej oddziaływał na potencjalnych klientów, podkreśl wyjątkowość oferty lub zaoferuj rozwiązanie problemu. Możesz np. zwrócić uwagę, że promocyjna cena ważna jest tylko przez krótki czas lub że w magazynie została jedynie ograniczona liczba danego produktu.

Przyciski CTA – jakie dają korzyści 2

E-shopping Online Business Promotion Shopaholic Concept

Dlaczego warto stosować przyciski Call To Action?

Wezwanie do działania jest dla użytkownika drogowskazem, dzięki któremu wie, jakie działania powinien podjąć. Stanowi idealne zwieńczenie wszelkiego rodzaju treści. Przyciski CTA pomagają przeprowadzić klientów przez ścieżkę zakupową, co bezpośrednio wpływa na współczynnik konwersji, są też doskonałym sposobem na zbieranie informacji o odbiorcach i pozyskiwanie subskrybentów. Przyciągający wzrok przycisk z perswazyjnym komunikatem sprzyja podejmowaniu decyzji i zapewnia lepsze wrażenia użytkownika.