Mówi się, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Ta zasada sprawdza się również w Internecie, a w przypadku stron internetowych szczególnie warto postarać się, aby to wrażenie było dobre. Pierwszy kontakt z witryną może być decydujący. Najczęściej w przeciągu pierwszych kilku sekund użytkownicy podejmują decyzję, czy warto kontynuować przeglądanie, czy od razu opuścić stronę. To właśnie dlatego tak istotne wydaje się stworzenie atrakcyjnego powitania na stronie www. Jak stworzyć skuteczne i przyjazne dla użytkowników treści na stronie głównej, które zachęcą do pozostania i eksploracji witryny?
Jaką rolę pełni powitanie i treści na stronie startowej?
Wiadomość powitalna może być ważnym narzędziem komunikacji. Głównym celem tego typu treści zamieszczonych na stronie głównej jest nie tylko przywitanie odwiedzającego, ale także zaprezentowanie mu najważniejszych informacji dotyczących witryny, oferowanych produktów lub usług. Ważne, by wiadomość powitalna wywoływała pozytywne emocje, zainteresowanie i wzbudzała zaufanie do marki. Dobrze zaprojektowana strona startowa powinna być zgodna z identyfikacją wizualną, a znajdujące się treści odzwierciedlać wartości firmy i komunikować, co dana firma może zaproponować użytkownikom. Wiadomość powitalna powinna być dość zwięzła (ale nie lakoniczna), zrozumiała, angażująca i zachęcająca do dalszej interakcji.
Jak napisać powitanie na stronie internetowej?
Tworząc wiadomości powitalne warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które pomogą stworzyć efektywną i przyjazną dla użytkownika treść.
Zwięzłość. Wiadomość powitalna powinna być treściwa, klarowna i skupiać się na najważniejszych informacjach. Nie może być obszerna. Długi tekst może zniechęcić użytkownika na samym początku.
Układ i czytelność. Forma wizualna odgrywa kluczową rolę w tworzeniu pierwszego wrażenia. Warto zadbać o to, by wiadomość była czytelna. Unikaj zbyt małych czcionek, zadbaj o odpowiedni kontrast między tekstem a tłem.
Zrozumienie grupy docelowej. Tworząc jakiekolwiek treści na stronie, również wiadomości powitalne, warto zastanowić się, kto będzie ją odwiedzał. Używaj przyjaznego tonu, ale zadbaj, by styl komunikacji był dopasowany do potrzeb i oczekiwań użytkowników.
Wezwanie do działania. Powitanie warto zakończyć CTA, które zachęci użytkownika do dalszych działań i interakcji ze stroną, np. „Dowiedz się więcej”, „Zarejestruj się teraz”, „Skontaktuj się z nami”.