Sztuczna inteligencja coraz bardziej wkracza w nasze życie i trudno nie zauważyć, jaki wpływ ma na różne branże. Dużym zainteresowaniem i dużą popularnością cieszą się narzędzia AI do tworzenia treści, zarówno tekstów, jak i treści wizualnych. Jak narzędzia oparte na sztucznej inteligencji mogą wspierać proces pisania? Jakie korzyści przynoszą użytkownikom i na co trzeba uważać, wykorzystując generatory treści?
Narzędzia AI do tworzenia treści
Najpopularniejszym narzędziem AI jest ChatGPT. Warto jednak wiedzieć, że w sieci dostępnych jest dużo innych aplikacji, które można wykorzystać przy pisaniu tekstów. Dzięki zaawansowanym algorytmom narzędzia ze sztuczną inteligencją są w stanie generować teksty o różnorodnej tematyce i długości, od krótkich postów czy opisów po obszerne artykuły. Działanie narzędzi AI opiera się na uczeniu maszynowym. Co to właściwie oznacza? Najprościej mówiąc, zbierają one ogromne ilości danych tekstowych, które dostępne są w Internecie. Następnie przetwarzają je i na ich podstawie uczą się różnych cech językowych. Po prowadzeniu przez użytkownika danych wejściowych, np. wytycznych dotyczących treści artykułu, analizują zebrane dane i generują nowy tekst.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji przy pisaniu tekstów – jakie korzyści?
Tworzenie tekstów przy pomocy narzędzi AI stanowi atrakcyjną opcję dla firm i wszystkich, którzy potrzebują contentu, ale także dla samych twórców treści. Główne korzyści to zwiększenie efektywności, oszczędność czasu i zasobów. To także możliwość generowania tekstów samodzielnie, bez angażowania specjalistów, co oczywiście wiąże się z minimalizacją kosztów. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji tworzą teksty spójne, raczej poprawne gramatycznie, sprawdzają się do szybkiego wyszukiwania informacji, umożliwiają również optymalizacje treści pod kątem SEO.
Pisanie tekstów z AI – na co trzeba uważać?
Narzędzia AI mogą znacznie ułatwić pisanie tekstów, ale mają pewne ograniczenia. Sztuczna inteligencja generuje treści w oparciu o dane, do których ma dostęp, oraz wytycznych użytkownika. Teksty są bardziej odtwórcze niż twórcze i – przynajmniej na razie – AI nie jest w stanie zastąpić ludzkiej kreatywności. Są sztampowe, często zawierają powtarzające się sformułowania. Informacje zawarte w tekstach tworzonych przez sztuczną inteligencję mogą być nieprecyzyjne lub nieprawdziwe, dlatego konieczna jest ich weryfikacja. Problematyczne mogą być teksty wymagające specjalistycznej wiedzy lub głębszej analizy. Na pewno warto korzystać z narzędzi opartych o sztuczną inteligencję przy pisaniu tekstów. Warto przy tym pamiętać, że stworzenie dobrego, wartościowego dla odbiorców tekstu wymaga stworzenia dobrego promptu (co nie zawsze jest oczywiste) i nadzoru człowieka.