Marketing internetowy przy ograniczonym budżecie? Tak, to możliwe! Zobacz, z jakich narzędzi warto korzystać, by promować firmę.

Trudno wyobrazić sobie dziś skuteczną promocję firmy bez wykorzystania narzędzi marketingu internetowego. Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a dla wielu konsumentów to właśnie Internet stanowi podstawowy kanał komunikacji z marką i jest podstawowym źródłem informacji o produktach i usługach. Czy można prowadzić działania z zakresu digital marketingu, dysponując ograniczonym budżetem? Jak najbardziej! Sprawdźmy kilka rozwiązań.

Media społecznościowe

Media społecznościowe są potężnym narzędziem marketingowym. Niemal każdy ma konto na jakiejś platformie i trzeba to wykorzystać. Nie trzeba być specjalistą, żeby prowadzić firmowy profil, nie trzeba również inwestować w płatne kampanie reklamowe. Kluczowy jest natomiast wybór odpowiedniej platformy – takiej, z której najchętniej korzystają potencjalni klienci. Warto być aktywnym w social mediach i regularnie publikować posty, organizować konkursy, udzielać się na różnych grupach czy odpowiadać na pytania użytkowników.

Newslettery

Wysyłanie newsletterów to świetny sposób na to, by pozostawać w kontakcie z użytkownikami. Za pośrednictwem poczty elektronicznej można informować ich o nowościach w sklepie, promocjach czy o wydarzeniach z życia firmy. Ważne, by newsletter docierał jedynie do osób, które wyraziły taką chęć, zapisując się na listę subskrybentów.

Marketing internetowy a ograniczony budżet – czy to możliwe? W co najlepiej zainwestować 2

Blog firmowy

Dla wszystkich, którzy lubią pisać i nie sprawia im to problemu, dobrym pomysłem będzie założenie bloga firmowego. Publikowanie ciekawych i przydatnych dla użytkowników artykułów, np. o charakterze poradnikowym, buduje wizerunek eksperta i zaufanie do firmy. Blog pozwala również na promowanie produktów i usług, a jeśli teksty są odpowiednio zoptymalizowane, mogą wpływać na widoczność i pozyskiwać ruch.

Treści do sklepu internetowego

Mając niewielki budżet, warto przede wszystkim skupić się na działaniach najistotniejszych. W przypadku sklepów internetowych na pewno będzie to stworzenie odpowiednich treści, czyli opisów produktów i kategorii. Opisy powinny być napisane językiem korzyści, a jednocześnie przekazywać wszystkie ważne informacje na temat oferowanych produktów. Warto również zadbać o dobre zdjęcia, zarówno ukazujące detale, jak i kontekstowe.

Odpowiednio przystosowana strona internetowa

Coraz częściej do surfowania i kupowania wykorzystujemy urządzenia mobilne. Wniosek? Strona musi dobrze prezentować się nie tylko na komputerze, ale i na smartfonach czy tabletach. Ponieważ dzisiejsi użytkownicy bywają niecierpliwi, bardzo ważnym aspektem jest również szybki czas ładowania strony.