Kupowanie w sieci to codzienność dla większości dzisiejszych klientów. W sklepach internetowych mają większy wybór produktów, a zakupy mogą robić wygodnie, bez wychodzenia z domu. Sprzedawcy muszą jednak mieć świadomość, że chociaż technologia ułatwia kupowanie online, to jednak cały czas taka forma zakupów ma swoje ograniczenia. Jednym z nich jest brak możliwości dotknięcia przedmiotu przed podjęciem decyzji zakupowej – użytkownicy muszą polegać wyłącznie na załączonych zdjęciach i opisach.

Czy opisy produktów są rzeczywiście potrzebne? Jak stworzyć opis, który będzie sprzedawał?

Odpowiednio skonstruowane opisy produktów wpływają na SEO. To z kolei zwiększa szansę na to, że użytkownicy trafią na stronę sklepu i będą mieli okazję zapoznać się z ofertą. A czy opisy potrzebne są klientom i czy warto poświęcić więcej czasu na ich stworzenie? Tak. Dobre opisy sprzedają. Nieciekawe (lub ich brak) mogą natomiast zniechęcić do zakupu.

Wyjdź poza suche fakty

Ponieważ opisy są dla klientów ważnym źródłem informacji na temat przedmiotów znajdujących się w ofercie sklepu, na kartach produktów powinny znajdować się szczegółowe specyfikacje. Jednak sam opis powinien wykraczać poza opisywanie cech i podawanie suchych faktów. Dobry opis wyjaśnia nie tylko czym jest produkt, ale i dlaczego warto go kupić. W tekście warto wskazać klientom, jakie problemy rozwiązuje produkt, jakie są jego zalety i czym różni się od produktów oferowanych przez konkurencję.

zdjęcia produktu w sklepie internetowym

Pomyśl, kim są Twoi klienci

Określenie grupy docelowej jest podstawą komunikacji i sposobem umożliwiającym tworzenie angażujących i skutecznych treści. Jeśli opis ma przekonać klientów do zakupów, musisz zastanowić się, kim są Twoi odbiorcy, jakim językiem się posługują i jakie wartości są dla nich ważne.

Zadbaj o przejrzystość i czytelność opisu

Tworząc opis produktu, warto skupić się nie tylko na treści, ale również na formie. Tekst powinien być jasny, przejrzysty i łatwy w odbiorze. Zdecydowanie warto postawić na krótsze akapity i proste zdania. Wypunktowania i pogrubienia ułatwiają użytkownikom odnalezienie w tekście najważniejszych informacji.

Nie zapominaj o zdjęciach i materiałach video

W decyzji o zakupie mogą pomóc również załączone zdjęcia i materiały video. Warto zadbać, by znalazły się na karcie produktu. Powinny one jak najlepiej przedstawiać przedmiot, wraz z jego detalami. Oprócz zdjęć typowo produktowych, na białym tle, można zamieścić zdjęcia przedstawiające produkt w danym kontekście, np. jak lampa będzie prezentowała się w salonie itp.