Tygodnie poprzedzające święta to zdecydowanie gorący i bardzo intensywny czas dla branży e-commerce. Konsumenci nie tylko poszukują ciekawych pomysłów na prezenty, ale również chętnie kupują różnego rodzaju świąteczne ozdoby i akcesoria. Na pewno warto to wykorzystać. Sprawdź, o czym warto pamiętać przed świętami i jakie pomysły wdrożyć, by zwiększyć sprzedaż, zbudować pozytywną reputację sklepu i sprawić, by klienci chętnie do niego wracali – nie tylko w okresie świątecznym.

Święta w e-commerce – o tym warto pamiętać!

Wygląd i funkcjonalność strony

Wizualny aspekt i funkcjonalność sklepu internetowego odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu klientów i kształtowaniu ich doświadczenia zakupowego. Przygotowując się do okresu świątecznego, warto dostosować wygląd strony, dodając o odpowiednie dekoracje i elementy graficzne. Jednocześnie bardzo ważne jest, aby wszystko było spójne, a strona pozostała czytelna i funkcjonalna.

Niezbędne optymalizacje

Coraz częściej robimy zakupy, korzystając z urządzeń mobilnych. Upewnij się, że strona jest w pełni responsywna i można z niej bez problemu korzystać na smartfonach i tabletach. Aby uniknąć frustracji i utraty potencjalnych klientów, sprawdź szybkość ładowania strony i czy cały proces zakupowy przebiega bez zakłóceń.

Świąteczny asortyment i świąteczne promocje

Dobrym pomysłem będzie dodanie produktów sezonowych (mogą to być np. dekoracje lub artykuły w limitowanych edycjach świątecznych) oraz gotowych zestawów prezentowych. Dzięki temu Twoja oferta będzie bardziej atrakcyjna. Na stronie głównej i w innych strategicznych miejscach umieść banery informujące o świątecznych ofertach, promocjach i nowościach.

oferty specjalne w sklepie internetowym na święta

Świąteczny blog i inspiracje

Blog jest świetnym narzędziem marketingowym dla sklepu internetowego – sprawdzi się również w okresie przedświątecznym. Treści związane z trendami i tradycjami bożonarodzeniowymi, inspiracje dotyczące świątecznych dekoracji i pomysłów na prezent warto publikować przynajmniej z dwóch powodów. Z jednej strony mogą generować ruch, a z drugiej – pokażą klientom, że Twój sklep jest miejscem, w którym mogą znaleźć wszystko, czego potrzebują na święta.

Kampania mailingowa i działania w mediach społecznościowych

Daj znać klientom, że Twój sklep gotowy jest na święta! Przygotuj strategię kampanii e-mailowej obejmującej m.in. newslettery dotyczące nowości, promocji itp., przypomnienia o opuszczonych koszykach i spersonalizowane oferty. Wykorzystaj także potencjał social media, informując odbiorców na bieżąco o tym, co dzieje się w sklepie, i angażując społeczność. Dzięki takim działaniom obserwujący będą bardziej skłonni do zrobienia zakupów.