Firmowy blog jest ważnym narzędziem marketingowym. Aby jednak prowadzenie bloga przynosiło wymierne korzyści, musi być spełniony podstawowy warunek – pojawiające się na nim artykuły muszą być interesujące i przydatne dla odbiorców. Tematy nie mogą być przypadkowe. Trzeba wiedzieć, o czym pisać, by blog był chętnie odwiedzany, a posty konwertowały. Prowadzisz lub zamierzasz założyć firmowy blog? Sprawdź, jak dobierać tematy artykułów, aby zwiększać zyski.

Po co właściwie prowadzić firmowy blog?

Badania pokazuje, że większość konsumentów, przed podjęciem decyzji zakupowej, szuka informacji o interesujących ich produktach lub usługach w Internecie. Blog może być więc etapem ścieżki zakupowej, podczas którego potencjalny klient zmienia się w kupującego. Warto podkreślić, że dobrze prowadzony blog zwiększa ruch na stronie. Jednak korzyści z regularnego publikowania treści jest więcej. To dobre narzędzie do komunikacji z klientami i pielęgnowania relacji z nimi. Pozwala zwiększać zaangażowanie klientów, sprzyja również budowaniu wizerunku eksperta. Blog stanowi dla użytkowników ważne źródło informacji. Dzięki wpisom mogą czerpać wiedzę na temat asortymentu, być na bieżąco ze wszelkimi nowinkami i znajdować odpowiedzi na swoje problemy.

Jak dobierać tematy?

Zastanów się, kim są Twoi klienci. Określenie grupy docelowej to podstawowa kwestia, która wpływa na skuteczną komunikację. Warto wiedzieć więcej o potencjalnych odbiorcach, np. jakie mają problemy, co ich interesuje i jakie treści mogłyby być dla nich interesujące.

Przeanalizuj, o co często pytają klienci. Dostajesz wiadomości, w których klienci pytają o Twoje produkty lub usługi? Najczęściej pojawiające się pytania to gotowe tematy wpisów. Dzięki temu nie tylko dostarczysz wiedzy użytkownikom, ale zaoszczędzisz czas na odpisywaniu każdemu z nich.

Zobacz, które wpisy cieszyły się dużym zainteresowaniem. Szukając inspiracji na tematy, sprawdź, które wpisy były szczególnie popularne. Być może warto odświeżyć temat, opisać go pod innym kątem lub rozwinąć poszczególne zagadnienia.

Sprawdź, jakie frazy wyszukują Twoi klienci. Twórz tematy wpisów w oparciu o słowa kluczowe. Szczególnie przydatne mogą być frazy long tail. Są one mniej popularne, dzięki czemu wypozycjonowanie wymaga mniejszych nakładów pracy. Jednocześnie są bardzo precyzyjne, co zwiększa szansę na konwersję.

Bądź na bieżąco z blogami konkurencji. Podobno najlepiej jest się uczyć na błędach, ale czy trzeba uczyć się na swoich? Sprawdź, jakiego rodzaju wpisy pojawiają się na blogach konkurencji. Zobacz, które z nich cieszą się popularnością, a które niekoniecznie.