E-mail marketing pozwala budować długotrwałe relacje z użytkownikami i zwiększać zyski. Warto z niego korzystać nie tylko w trakcie pandemii.
Pandemia COVID-19 dość istotnie wpłynęła na naszą rzeczywistość i na funkcjonowanie niemal wszystkich branż. Niektóre, tak jak np. e-commerce, rozwijają się jak nigdy dotąd, dla innych jest to czas liczenia strat. Czasowe lockdowny, konieczność ograniczenia kontaktów twarzą w twarz, brak możliwości organizacji spotkań biznesowych w większym gronie, nie mówiąc już o organizacji i uczestnictwie w targach, szkoleniach czy eventach branżowych, zmusiły przedsiębiorców do szukania alternatywnych kanałów pozwalających na komunikowanie się i budowanie trwałych relacji z klientami. Ci, którzy dotychczas stawiali przede wszystkim na kontakty bezpośrednie, musieli odkryć na nowo narzędzia cyfrowe, takie jak np. e-mail marketing.
Dlaczego warto wykorzystywać e-mail marketing w swojej strategii (nie tylko podczas pandemii)
E-mail marketing jest formą komunikacji i sposobem nawiązywania relacji z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej. To jeden z kanałów, który zdecydowanie zyskał na popularności w trakcie pandemii. Trudno się dziwić, skoro wiele firm przeniosło swoją działalność do Internetu, a bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi zostały mocno utrudnione. Warto pamiętać, że mailing ma ogromny potencjał, a e-maile nie służą jedynie do wysyłania powiadomień dotyczących statusu realizacji zamówienia. Dobrze przemyślana strategia e-mail marketingowa nie tylko pozwala utrzymywać kontakty z dotychczasowymi klientami. To również świetny sposób, dzięki któremu można docierać do nowych klientów, potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami lub produktami. Dzięki regularnie wysyłanym i odpowiednio skonstruowanym wiadomościom można budować lojalność wśród klientów, angażować ich i zwiększać zyski.
Skuteczny mailing – o czym warto pamiętać?
Chociaż e-mail marketing pomaga sprzedawać, to nie każda wiadomość powinna mieć charakter czysto reklamowy. Newslettery można wykorzystać, aby edukować użytkowników i dostarczać im ciekawych informacji, dotyczących np. nowinek branżowych, nowych produktów dostępnych w sklepie czy promocji. Tworząc wiadomości, warto pamiętać o personalizacji, a także zadbać o atrakcyjną szatę graficzną i przejrzysty układ, który nie będzie zakłócał odbioru treści. Istotna jest regularność, jednak zbyt częste wysyłanie maili, które w dodatku nie wnoszą nic ciekawego, po prostu zirytuje odbiorców. Równie ważne jest to, aby newslettery dostawali tylko ci użytkownicy, którzy wyrazili taką chęć. Aby nakłonić ich do subskrypcji, można zaoferować coś w zamian, np. darmowy e-book lub rabat na zakupy.