Organiczne (niepłatne) wyniki wyszukiwania stanowią bardzo wartościowe źródło ruchu. Zasada jest prosta. Im wyżej w wyszukiwarce plasuje się strona, tym większe szanse, że trafi na nią potencjalny klient. Pozycjonowanie jest procesem złożonym, wymagającym podejmowania różnych działań. Jednym ze sposobów, który pozwala osiągać wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, jest prowadzenie bloga firmowego.

Jak optymalizować posty na blogu?

Aby blog wpływał pozytywnie na miejsce w rankingu wyników wyszukiwania, posty muszą być odpowiednio zoptymalizowane. O czym trzeba pamiętać?

Dobrze dobrane słowa kluczowe

To właśnie dzięki słowom kluczowym potencjalni klienci mają szansę trafić na blog. Warto zatem przeanalizować, jakie frazy mają duży potencjał, i zaplanować strategię. Wpisy blogowe są dobrym miejscem na umieszczanie fraz long tail. Co ważne, słowa kluczowe nie mogą być poupychane w  tekście na siłę. Frazy powinny pojawiać się naturalnie i nie może być ich zbyt dużo.

Czytelność i unikalność tekstu

Tekst powinien być czytelny i przyjazny dla odbiorców. Artykuł warto podzielić na krótsze akapity. Nagłówki śródtekstowe porządkują artykuł i – tak samo jak pogrubienia i wypunktowania, o których warto pamiętać – pomagają czytelnikom odnaleźć w artykule interesujące ich kwestie. Kolejną ważną kwestią jest unikalność treści. Kopiowanie contentu ma negatywny wpływ na widoczność w rankingu Google, co przekłada się na mniejszy ruch na stronie.

Metatagi title i description

Osiąganiu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania sprzyja także odpowiednia optymalizacja pod kątem technicznym. I chociaż metatagi title (tytuł strony) i description (opis strony) nie stanowią czynnika rankingowego, to pośrednio mogą wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce – dobre opisy wiążą się ze wzrostem współczynnika klikalności.

Responsywność

Korzystanie ze smarfornów i tabletów do surfowania po Internecie to dzisiaj rzecz zupełnie naturalna. Blog powinien więc wyświetlać się prawidłowo i na urządzeniach stacjonarnych, i na mobilnych z dwóch powodów. Po pierwsze algorytmy Google faworyzują strony dostosowane do ekranów urządzeń mobilnych, a po drugie – responsywna strona zapewnia komfort wszystkim użytkownikom.

Zdjęcia i video

Zdjęcia, infografiki czy pliki video sprawiają, że wpis jest dla użytkowników bardziej atrakcyjny, a dodatkowo mogą generować dodatkowy ruch. Zamieszczane multimedia powinny nawiązywać do treści. Nie mogą być zbyt duże, aby nie spowalniały czasu ładowania się strony. Ważna jest także optymalizacja obrazów pod kątem SEO (atrybuty ALT).

Linkowanie

Linkowanie jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych Google. W artykułach zamieszczanych na blogu firmowym można umieszczać linki wewnętrzne prowadzące do określonych produktów w sklepie lub do innych wpisów, które mogą być dla użytkowników wartościowe.