Treści stanowią jeden z fundamentalnych elementów strategii marketingowych. Wszak nie od dziś wiadomo, że content is king. W tym kontekście umiejętne zarządzanie i wykorzystywanie contentu może być bardzo przydatną praktyką. Warto wiedzieć, na czym polega recykling treści, jakie daje korzyści i jak go wykorzystać w swojej strategii marketingowej.

Recykling treści – na czym polega i dlaczego jest ważny?

Koncepcja zero waste zakłada zrównoważone zarządzanie zasobami. Chodzi o to, aby można je było przetworzyć w użyteczne materiały i ponownie wykorzystać. Takie podejście można przenieść na grunt content marketingu – bo właśnie do tego z grubsza sprowadza się recykling treści. Co więcej, strategia polegająca na ponownym wykorzystywaniu istniejących materiałów, które zostały udostępnione wcześniej, sprawdza się bardzo dobrze. Zdecydowanie warto wdrożyć ją na swojej stronie. Treści można recyklingować na różne sposoby. Trzeba jednak zaznaczyć, że działania nie powinny sprowadzać się do powielania wcześniej stworzonych i opublikowanych materiałów. Duplikowanie contentu może mieć negatywny wpływ na SEO. Przy recyklingu treści bardzo ważna jest wartość dodana. Treści powinny być przekształcane, a nie kopiowane.

Jak recyklingować treści na stronie?

Rozbudowa i aktualizacja. Istniejące artykuły możesz uzupełnić o nowe wątki, tak aby tekst był jeszcze bardziej przydatny dla użytkowników. Starsze artykuły warto zaktualizować, dodając np. nowe dane, informacje o trendach itp. Lepiej unikaj recyklingu treści, które stały się przestarzałe. Przy rozbudowie pamiętaj o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

wykorzystanie treści do ebooka

Tworzenie e-booków i poradników. Przejrzyj teksty i zastanów się, które mają wspólny mianownik. Wartościowe artykuły o podobnej tematyce możesz zebrać i stworzyć z nich serię, e-book lub poradnik.

Przekształcanie artykułów w inne formy. Popularne wśród użytkowników artykuły możesz przekształcić np. w cieszące się popularnością podcasty. Na podstawie tekstów możesz tworzyć prezentacje, filmy instruktażowe lub infografiki.

Udostępnianie treści w innych kanałach. Chcesz dać treściom drugie życie? Udostępniaj je w mediach społecznościowych. O ciekawych tekstach możesz także przypominać użytkownikom w newsletterze.

Jakie korzyści daje recykling treści?

Recykling treści pozwala na efektywne zarządzanie istniejącymi materiałami. To nie tylko oszczędność czasu, ale i zasobów finansowych, które trzeba byłoby zainwestować w tworzenie nowego contentu. Dobrej jakości treści mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Recyklingowanie pozwala utrzymać zainteresowanie użytkowników i jest świetnym sposobem na zwiększenie zasięgów. Przekształcanie treści pozwala bowiem na dotarcie do nowych grup, które preferują różne formy mediów.