Czy każda strona www powinna mieć unikalne logo?

Czym jest logo? Z jakich elementów się składa? Dlaczego dobre, profesjonalnie zaprojektowane logo na stronie www jest tak ważne?

identyfikacja marki

Logo jest jednym z podstawowych i kluczowych składników identyfikacji wizualnej marki. Wraz z takimi elementami jak m.in. kolorystyka, typografia, szata graficzna materiałów drukowanych lub opakowań produktów stanowi wyróżnik firmy i kreuje jej wizerunek. Dobrze zaprojektowane logo zapada odbiorcom w pamięć, wywołuje określone skojarzenia i pozwala im bezbłędnie zidentyfikować markę. Przykłady można mnożyć. Wszyscy doskonale wiemy, z jakim produktem mamy do czynienia, widząc buty z trzema paskami lub komputer z symbolem nadgryzionego jabłka. Odbiorcom zazwyczaj dość łatwo odtworzyć logo, natomiast opracowanie koncepcji logotypu lub znaku graficznego (za chwilę przyjrzymy się dokładniej, czym jest logo i z jakich elementów może się składać) – prostego, a jednocześnie unikalnego, nieobalanego, oddającego charakter firmy i przekazującego wartości marki – jest nie lada wyzwaniem. Nie na się ukryć, żyjemy w kulturze obrazkowej, a mózg o wiele szybciej przetwarza obrazy niż tekst. Warto zadbać o unikalne logo firmy i umieścić je na stronie internetowej. Jeśli chcemy jeszcze lepiej zapaść w pamięć potencjalnym odbiorcom, warto pomysleć o zamieszczeniu swojego logo na materiałach reklamowych swojej firmy, tj. na wizytówkach, teczkach, ulotkach.

Jak zbudowane jest logo?

Logo to po prostu rozpoznawalny znak firmowy. W zależności od koncepcji identyfikacji wizualnej może składać się z różnych elementów – logotypu, sygnetu i sloganu reklamowego (tzw. tagline), logotypu i sygnetu lub z samego logotypu / samego sygnetu.

Logotyp najczęściej stanowi literowy zapis nazwy firmy. Znane logotypy to np. Coca-Cola, Dell, Google.

Sygnet jest symbolem graficznym. Może występować wraz z logotypem lub osobno.

Tagline to motto firmy lub slogan reklamowy; np. Just Do It (Nike) lub I’m Lovin’ It (McDonald’s).

projektowanie logo firmowe

Idealne logo na stronę internetową, czyli jakie?

Logo powinno być czytelne, w związku z tym nie może zawierać zbyt wielu detali. Musi dobrze wyglądać zarówno na stronie internetowej (również podczas przeglądania na urządzeniach mobilnych, z których korzystamy coraz częściej), jak i na innych nośnikach, takich jak materiały drukowane, gadżety promocyjne, opakowania produktów. Inną, równie ważną cechą jest ponadczasowość. Oczywiście, czasem warto logo lekko zmodyfikować lub nieco odświeżyć, ale całkowita zmiana logotypu czy sygnetu może zdezorientować odbiorców. Warto zobaczyć, jak na przestrzeni lat ewoluowały znane logo (np. Ford, Visa, Shell, Volkswagen). Zaprojektowanie dobrego, estetycznego i dopasowanego do marki logo wymaga odpowiednich umiejętności i wiedzy z zakresu projektowania. To wyróżnik marki, dlatego musi wyglądać profesjonalnie i lepiej profesjonalistom zlecić jego tworzenie. Amatorskie logo raczej nie wzbudzi zaufania klientów.

profesjonalne strony internetowe w Warszawie

16 lat doświadczenia

 
Projektowaniem stron internetowych zajmujemy się od 2004 roku. Praca jest naszą pasją, dlatego nieustannie się rozwijamy, aby spełniać oczekiwania Klientów. Zaufaj naszemu doświadczeniu i powiedz co możemy dla Ciebie zrobić.
Strony www dla firm

900 stron www

 
Wykonaliśmy ponad 900 projektów dla kilkuset Klientów z Warszawy, a także z innych miast Polski i Europy. Są to tanie strony internetowe oraz profesjonalne strony www i sklepy internetowe. Zobacz wybrane realizacje i skorzystaj z naszej oferty.
skuteczna strona internetowa

12 miesięcy gwarancji

 
Na każdą wykonaną przez nas stronę internetową udzielamy 12 miesięcznej gwarancji, aby każdy Klient miał pewność, że otrzymuje produkt wysokiej jakości, a w razie ewentualnych problemów może liczyć na fachową pomoc naszych specjalistów.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Wizerunek w internecie

Szukasz profesjonalistów, którzy wykonają lub zmodernizują stronę dla Twojej firmy i odświeżą jej wizerunek w internecie?

Strony internetowe Warszawa

Spodobały Ci się nasze realizacje, a otrzymane referencje od zadowolonych Klientów utwierdziły, że współpraca z nami to dobry wybór?

Tanie strony internetowe

Chcesz mieć profesjonalną stronę www, opiekę specjalistów i to wszystko w atrakcyjnej cenie?

Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to zadzwoń teraz:

T: 509 578 178