Livechat na stronie - mały element, który może pomóc
Livechat na stronie pozwala na szybką komunikację z klientami. Dlaczego jest to tak ważne i dlaczego warto wprowadzić na stronę livechat?
Marketing konwersacyjny jest dzisiaj jednym z najważniejszych i najpopularniejszych trendów marketingowych. Działania prowadzone w ramach conversational commerce skupiają się na nawiązywaniu kontaktów z klientami w celu zapewniania im wysokiej jakości obsługi. Okazuje się, że bezpośrednia interakcja jest bardzo ważnym elementem w relacjach na linii klient – marka. Według statystyk użytkownicy chcą uzyskiwać odpowiedzi na swoje pytania możliwie jak najszybciej. Jednym z narzędzi, jakie wykorzystuje marketing konwersacyjny są livechaty umożliwiające na kontakt z klientami w czasie rzeczywistym. Ten mały element na stronie pozwala m.in. zwiększyć sprzedaż i poprawić doświadczenie użytkowników. Dlaczego jeszcze warto wykorzystywać livechaty?
Dlaczego warto mieć na stronie livechat?
Szybka i tania forma kontaktu
Jeszcze do niedawna najbardziej oczywistą (i najbardziej powszechną) formą kontaktu z klientem w czasie rzeczywistym była rozmowa telefoniczna. Livechaty są rozwiązaniem tańszym i wygodniejszym, zarówno dla firm, jak i dla użytkowników. Konsultant telefoniczny nie jest w stanie obsłużyć więcej niż jednego klienta naraz. Oznacza to, że inni klienci, którzy potrzebują wsparcia, muszą oczekiwać na wolne połączenie. Tymczasem osoba odpowiedzialna za obsługę livechatów może prowadzić kilka rozmów równolegle. Livechaty pozwalają na szybki kontakt z biurem obsługi klienta, a co więcej, pozwalają użytkownikom na wielozadaniowość – nie wymagają takiej koncentracji, jak np. rozmowa telefoniczna, dzięki czemu można prowadzić rozmowę z konsultantem, wykonując przy tym inne czynności. Wprowadzenie chatów na żywo na stronę internetową to również duże ułatwienie dla osób, które nie lubią rozmawiać przez telefon i nie chcą wychodzić ze swojej strefy komfortu.
Lepszy poziom obsługi i możliwość zwiększenia sprzedaży
Robiąc zakupy w tradycyjnym sklepie, w każdej chwili możemy podejść do sprzedawcy i zadać mu pytanie na temat interesującego nas artykułu. Livechaty dają tę możliwość również klientom sklepów internetowych. Nawiązanie szybkiego kontaktu z konsultantem pomaga rozwiązywać problemy i rozwiewać wątpliwości klientów, co nie pozostaje bez znaczenia dla procesu podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Wymiana e-maili czy wypełnienie formularza i oczekiwanie na odpowiedź trwa zbyt długo – klient może zrezygnować z zakupu lub zdecydować się na zakup u konkurencji, jeśli tam otrzyma odpowiedzi na nurtujące go pytania odpowiednio szybko.
Budowanie wizerunku firmy i pozytywny wpływ na poziom satysfakcji klientów
Livechaty pomagają w budowaniu lojalności wobec marki, dobrych relacji z klientami i pozytywnego wizerunku firmy. Dzięki konsultantom, którzy obsługują live chaty, użytkownicy nie muszą tracić czasu na wyszukiwanie interesujących ich informacji. Szybka reakcja na problem ze strony użytkownika to sygnał, że dana marka troszczy się o swoich klientów, a to z kolei wpływa dobrze na zaufanie wobec marki. Chaty na żywo to również cenne źródło informacji. Pojawiające się często pytania mogą świadczyć, że na stronie nie ma odpowiednich informacji i konieczna jest optymalizacja.