Jak zwiększyć ruch na blogu?
Prowadzisz blog? Przeczytaj, jak pisać wartościowe i angażujące treści, dzięki którym przyciągniesz uwagę internautów.
Prowadzisz blog? Sprawdź, jak zwiększyć ruch na stronie.
Uzyskanie jak największego ruchu na blogu nie należy do najłatwiejszych zadań. Każdego dnia w sieci pojawiają się coraz nowe blogi, które zasilają ogromną armię tych, które już istnieją. Konkurencja jest silna, ale nie ma co się załamywać. Warto natomiast wyciągnąć wnioski i zastanowić się, co sprawia, że niektóre blogi są chętnie odwiedzane i osiągnęły sukces. W dużej mierze jest to na pewno kwestia wartościowej zawartości i interesujących tekstów. Jednak trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób pisać, by blog zdobył popularność wśród internautów.
Twórz ciekawe, wartościowe treści ...
Nie przyciągniesz uwagi czytelników, jeśli teksty na Twoim blogu będą najzwyczajniej nudne. Treść powinna być angażująca i odpowiadać potrzebom informacyjnym potencjalnych klientów. Pisz tak, aby czytelnik czuł, że nad tekstem pracował specjalista w danej dziedzinie. Używaj prostego, zrozumiałego języka, pisz zwięźle i konkretnie. Nie zapominaj o zasadach SEO. Zamieszczaj słowa kluczowe, które naprowadzą Twoich czytelników na oferowane przez Ciebie usługi lub produkty. Weź pod uwagę, że większość osób stara się omijać płatne reklamy stron. Bardziej wartościowe, z punktu widzenia użytkowników, są strony które naturalnie znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dobry, angażujący blog może mieć duży wpływ na decyzje zakupowe potencjalnych klientów. Doświadczenie pokazuje, że połowa z nich przegląda artykuły (lub inne treści) zanim ostatecznie podejmie decyzję o zakupie czy skorzystaniu z usługi.
... w odpowiedni sposób
Wpis na blogu powinien być odpowiednio długi (i oczywiście merytoryczny). Z reguły im dłuższy tekst, tym większe prawdopodobieństwo, że osiągnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Tworząc treści, warto pamiętać o kilku zasadach. Bardzo ważny jest tytuł – optymalna liczba wyrazów w tytule waha się od 6 do 13. Długie teksty dzielimy na akapity o odpowiedniej długości, opatrując poszczególne akapity nagłówkami. Warto zwracać się bezpośrednio do czytelnika, używając zwrotu „Ty”. Uwagę czytelników przyciągają również wyliczenia i dodawanie myślników. Nie zapominaj o metatagach. Duże znaczenie ma również częstotliwość publikacji. Jeśli na Twoim blogu treści będą pokazywały się częściej niż trzy razy w tygodniu, jest spore prawdopodobieństwo, że uzyskasz prawie czterokrotnie więcej odwiedzin strony.
Liczy się nie tylko dobry tekst
Wykorzystuj grafiki i multimedia. W ten sposób wpis będzie bardziej atrakcyjny dla użytkowników. Nie zapominaj o interakcji z Twoimi czytelnikami. Reaguj na komentarze, dbaj o dobra komunikację. Korzystaj z różnych, dostępnych narzędzi do dystrybucji treści. Nie zapominaj o social mediach. Dzięki nim możesz naprawdę skutecznie promować stronę.