Tworzenie strony dla firmy działającej lokalnie
Prowadzisz firmę działającą lokalnie? Sprawdź, jakie wymagania powinna spełniać Twoja strona internetowa.
Posiadanie własnej strony internetowej to bardzo ważny element, wpływający na funkcjonowanie firmy. Jest to nie tylko wizytówka marki i podstawowe źródło informacji na temat działalności. Strona www pozwala potencjalnym klientom zapoznać się z ofertą i podjąć decyzję o nawiązaniu ewentualnej współpracy. I chociaż witryna internetowa pozwala na dotarcie do klientów praktycznie z całego świata, nie zawsze musi być to priorytetem. Jeśli prowadzisz firmę działającą lokalnie, powinieneś dostosować swoją stronę przede wszystkim do oczekiwań lokalnych odbiorców.
Grupa docelowa
Naturalną grupą docelową dla firm działających lokalnie są mieszkańcy danego miasta, regionu czy województwa. To właśnie z myślą o nich powinna powstać strona internetowa. Oczywiście, dobrze jeśli dzięki naszej stronie dotrzemy również do społeczności spoza regionu, ale pamiętajmy, że nie jest to nasz najważniejszy cel. Priorytetem, jeśli chodzi o stronę firmy działającej lokalnie, jest to, by być widocznym dla klientów, którzy szukają określonych usług czy produktów w danej okolicy. Okazuje się, że prawie 90% użytkowników szuka lokalnych firm w Google, a prawie 30% z nich zwraca uwagę na odległość firmy od miejsca zamieszkania. To właśnie dlatego działania marketingowe powinny być przede wszystkim nastawione na klientów z najbliższej okolicy.
Co umieścić na stronie?
Czytelna, profesjonalna i łatwa w nawigacji strona internetowa to klucz do sukcesu. W przypadku witryny firmy, która działa lokalnie, warto ponadto pamiętać o kilku ważnych elementach. Na stronie głównej powinny się znaleźć takie dane jak nazwa firmy, godziny otwarcia, informacje o profilu działalności. To właśnie na stronę główna w pierwszej kolejności trafiają potencjalni klienci, dlatego powinna być ona atrakcyjna i zachęcać do odwiedzenia kolejnych podstron. Dobrze, aby na kolejnych stronach witryny znalazły się informacje o ofercie i samej firmie. Pozwólmy klientom poznać więcej szczegółów dotyczących proponowanych przez nas usług lub produktów, a także na temat firmy. Dla osób, które szukają usług w konkretnym miejscu, szczególnie ważne są dane dotyczące kontaktu i dojazdu. Umieśćmy na stronie pełną nazwę firmy, adres biura, numer telefonu, faxu i adres mailowy. Dobrym pomysłem jest również umieszczenie formularza kontaktowego. Mapka dojazdu, z dokładną lokalizacją siedziby firmy, na pewno pomoże klientom w dotarciu do nas bez problemu.
Opinie Klientów
Dużo osób, przed skorzystaniem z oferty danej firmy, zwłaszcza lokalnej, szuka w Internecie opinii innych klientów. Firmy, które mają wiele pozytywnych opinii są wybierane o wiele chętniej niż te, które mają opinie negatywne lub nie mają ich w ogóle. Pozytywne recenzje sprawiają, że jesteśmy bardziej wiarygodni. Warto również pamiętać, że opinie wpływają na podejmowanie decyzji przez klientów, ale mają znaczenie także na to, czy i jak często nasza strona pojawia się w wynikach na mapach Google.
Komu zlecić wykonanie strony?
Jeśli nie dysponujemy odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, najlepiej powierzyć stworzenie strony agencji doświadczonej w tej materii. Warto zdawać sobie sprawę, że samo posiadanie strony to w dzisiejszych czasach trochę mało – trzeba jeszcze wiedzieć, jakich narzędzi używać, by odpowiednio wypromować markę.