Dobry tekst SEO – czyli jaki?

Co zrobić, aby treści na Twojej stronie nie odstraszały Klientów? Zanim weźmiesz się za pisanie tekstu SEO, dowiedz się, na jakie elementy powinieneś zwrócić szczególną uwagę.

Jeśli zastanawiasz się, jak wzmocnić pozycjonowanie Twojej witryny internetowej, jednym z pierwszych pomysłów, na które możesz wpaść będzie zmodyfikowanie tekstów na stronie. Niby wszystko wiesz: jeśli dodamy słowa kluczowe w treści, Google odnajdzie naszą stronę i umieści ją w wynikach wyszukiwania. Tylko, czy aby na pewno jest to takie proste? Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje o przygotowaniu prawidłowego tekstu SEO.

seo pozycjonowanie

Odwieczny problem: jak dobrać słowa kluczowe?

Okazuje się, że pierwszych wątpliwości możesz nabrać jeszcze zanim położysz dłonie na klawiaturze. Właściwie dla jakich słów kluczowych masz napisać tekst SEO? Często wydaje się nam, że wiemy, z jakich fraz kluczowych korzystają nasi Klienci. Jak wskazują specjaliści z branży, zazwyczaj jest to mit, a cała kwestia wymaga osobnej analizy. Dobór właściwych słów kluczowych do tekstu SEO, to bardzo istotny moment całego procesu i powinieneś poświęcić mu nieco więcej czasu.

Zastanów się, jakich rozbudowanych wariantów fraz mogą poszukiwać użytkownicy wyszukiwarki oraz dla jakich słów kluczowych jest widoczna Twoja konkurencja. Bardzo pomocne są w tym zakresie różnorodne narzędzia, począwszy od Planera Słów Kluczowych Google Ads, poprzez bezpłatne narzędzia internetowe (np. https://answerthepublic.com/), a także narzędzia płatne (m.in. https://ahrefs.com/). Cennych danych dostarczy nam również sama wyszukiwarka Google, wyświetlając podpowiedzi słów kluczowych. Warto na nie zwracać uwagę!

dobor slow kluczowych

Robot czy Klient?

Pamiętaj, że tekst piszesz przede wszystkim dla Klienta. Minęły już czasy umieszczania na witrynach koszmarków SEO w rodzaju „Przekonaj się, że nasza wymiana opon Radom jest najlepsza!”, tylko po to, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Po pierwsze takie techniki nie są już skuteczne. Po drugie treść przygotowana w nienaturalny sposób jest nieatrakcyjna dla potencjalnego Klienta i z pewnością nie zachęci go do skorzystania z Twojej oferty.

Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś zadbać o atrakcyjność, wiarygodność i poprawność językową Twojego tekstu. Treść powinna być łatwo przyswajalna. Unikaj zbyt długich zdań i niekończących się akapitów. Niech Twój tekst będzie po prostu czytelny. Podziel go na wyraźne cząstki tematyczne (akapity), aby wygodnie się go czytało. Pamiętaj, że typowy użytkownik Internetu jest niecierpliwy i szybko zniechęci się do naszej strony, jeśli tekst go zmęczy.

Warto pogrubić najważniejsze fragmenty tekstu. Dzięki temu nawet osoba, która szybko przewija stronę, może zapoznać się z najważniejszymi informacjami.

analiza slow kluczowych

A co z naszymi słowami kluczowymi?

Przede wszystkim nie przesadzaj i nie umieszczaj ich w co drugim zdaniu. Słowa kluczowe składają się na frazy, których poszukuje Użytkownik. Jeśli chcesz, aby od razu wiedział, że nasz tekst SEO dotyczy danego tematu, umieść słowa kluczowe w najważniejszych miejscach: głównym nagłówku i w pierwszym akapicie. Powinny pojawić się również w pogrubionych fragmentach tekstu.

Pamiętaj, aby słowa kluczowe były równomiernie i naturalnie rozmieszczone w całym tekście na stronie. Dlatego tak ważne jest to, abyś wcześniej rozplanował strukturę tekstu. Pamiętaj, aby gotowy tekst jeszcze kilkakrotnie przeczytać przed publikacją (najlepiej na głos!). Jeśli występowanie słów kluczowych będzie Cię razić, zastanów się, czy frazy zostały naturalnie wkomponowane w całość.

Nie zapomnij o linkach śródtekstowych do pozostałych stron witryny. Dzięki temu Twoja strona staje się bardziej interaktywna, a Użytkownicy łatwiej znajdą interesujące ich treści.

piszemy tekst seo na strone www

Do dzieła!

Mamy nadzieję, że wiesz już, na co zwrócić uwagę pisząc teksty SEO. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie zaplanowanie tekstu przed jego napisaniem. Zastanów się, co tak naprawdę chcesz przekazać Klientom, a zwłaszcza… kim jest potencjalny nabywca Twoich usług? Poznanie potrzeb Klienta jest podstawą każdej treści marketingowej.

Jest jeszcze wiele czynników, które mogą sprawić, że treść na Twojej witrynie będzie lepiej wpływać na jej pozycjonowanie. Są one częścią wiedzy profesjonalnych SEO Copywriterów. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie przygotować treść na swoją stronę internetową, warto skorzystać z pomocy agencji, która świadczy usługi w zakresie pozycjonowania. Z pewnością możesz liczyć na fachowy audyt i opracowanie wytycznych lub przygotowanie profesjonalnych treści od podstaw.

profesjonalne strony internetowe w Warszawie

15 lat doświadczenia

 
Projektowaniem stron internetowych zajmujemy się od 2004 roku. Praca jest naszą pasją, dlatego nieustannie się rozwijamy, aby spełniać oczekiwania Klientów. Zaufaj naszemu doświadczeniu i powiedz co możemy dla Ciebie zrobić.
Strony www dla firm

900 stron www

 
Wykonaliśmy ponad 900 projektów dla kilkuset Klientów z Warszawy, a także z innych miast Polski i Europy. Są to tanie strony internetowe oraz profesjonalne strony www i sklepy internetowe. Zobacz wybrane realizacje i skorzystaj z naszej oferty.
skuteczna strona internetowa

12 miesięcy gwarancji

 
Na każdą wykonaną przez nas stronę internetową udzielamy 12 miesięcznej gwarancji, aby każdy Klient miał pewność, że otrzymuje produkt wysokiej jakości, a w razie ewentualnych problemów może liczyć na fachową pomoc naszych specjalistów.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Wizerunek w internecie

Szukasz profesjonalistów, którzy wykonają lub zmodernizują stronę dla Twojej firmy i odświeżą jej wizerunek w internecie?

Strony internetowe Warszawa

Spodobały Ci się nasze realizacje, a otrzymane referencje od zadowolonych Klientów utwierdziły, że współpraca z nami to dobry wybór?

Tanie strony internetowe

Chcesz mieć profesjonalną stronę www, opiekę specjalistów i to wszystko w atrakcyjnej cenie?

Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to zadzwoń teraz:

T: 509 578 178