Czy wiesz do czego służy i jakie korzyści daje landing page?
Jak nakłonić użytkownika do wykonania konkretnego działania, np. rejestracji w serwisie czy zakupu produktu? Przeczytaj, jakie możliwości dają landing pages.
Jak skłonić internautę do wzięcia udziału w konkursie, zapisu na newsletter, pobrania materiału, rejestracji w serwisie, zakupu czy jakiegokolwiek innego, oczekiwanego przez nas działania? Jednym z bardziej popularnych i efektywnych narzędzi jest landing page (strona docelowa), na którą użytkownik trafia np. po kliknięciu w link sponsorowany, baner czy reklamę na Facebooku. O czym warto pamiętać przy tworzeniu skutecznej strony docelowej?
Strona docelowa – korzyści
Landing page skupia uwagę użytkownika na realizacji jednego zadania, a to z kolei przyczynia się do zwiększenia współczynników konwersji w działaniach marketingowych. Skłonienie użytkownika do wykonania zaplanowanego przez nas działania to jednak nie jedyna korzyść z landing pages. Strony docelowe pozwalają kreować wizerunek marki, umożliwiają lepsze dopasowanie przekazu do grupy docelowej, wspierają pozycjonowanie i ułatwiają analitykę – łatwo sprawdzić, ile osób wykonało konkretną akcję dzięki zaplanowanej przez nas kampanii. Landing pages to również narzędzie, dzięki któremu w prosty sposób przeprowadzimy testy A/B.
Jak stworzyć skuteczny landing page?
Landing pages powinny być przyjazne i skonstruowane z myślą o użytkownikach i ich potrzebach. Jeżeli strona docelowa będzie długo się ładować, nie będzie dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych lub umieścimy zbyt dużo informacji, istnieje wówczas spora szansa, że użytkownik opuści stronę, zanim zapozna się z jej treścią. Przecież skuteczność każdej kampanii reklamowej w dużej mierze zależy od tego, czy potencjalny klient w ogóle zapozna się z przygotowanymi dla niego materiałami. Tworząc landing page, warto pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim musimy określić cel – jeden i konkretny, który skłoni użytkownika do wykonania określonego działania. Treść powinna być jasna, czytelna i wskazywać na korzyści, jakie płyną z oferty. Lepiej unikać natłoku informacji, niewskazane są również komunikaty, które mogłyby wprowadzać w błąd. Bardzo ważnym elementem landing pages są przyciski CTA (call to action), nawołujące do działania (np. Zarejestruj się, Pobierz materiał, Wypełnij formularz). Warto zadbać również o estetykę strony docelowej – powinna być ona atrakcyjna dla użytkownika, przy czym korzystniejszy będzie prosty design.