Rodzaje reklam Adwords
Znasz rodzaje reklam Adwords? Dowiedz się, jak budować skuteczne kampanie reklamowe w Internecie, korzystając z narzędzia oferowanego przez Google.
Adwords, czyli system reklamowy stworzony przez Google, daje ogromne możliwości prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych w Internecie. Dzięki Adwords reklamy wyświetlane są np. w formie linków sponsorowanych czy banerów w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach sieci reklamowej Google. Dużą zaletą tego systemu jest to, że reklamodawca sam decyduje, kiedy dana reklama ma się pojawiać i jaką będzie miała formę, może także samodzielnie ustalić budżet, który chce przeznaczyć na reklamę.
Aby dobrze wykorzystać narzędzie, które oferuje nam Google, warto wiedzieć, jakie są rodzaje reklam Adwords.
Jakie rodzaje reklamy oferuje Google Adwords?
Google Adwords proponuje różne rodzaje reklamy. Reklamodawca może zaprojektować skuteczną kampanię, wybierając format reklamy, w zależności np. od grupy docelowej, do której skierowany jest przekaz, czy specyfiki branży.
Linki sponsorowane
Linki sponsorowane to reklamy, które wyświetlane są, po wpisaniu przez użytkownika odpowiednich słów kluczowych, na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Dodatkowo reklama może być tak skonfigurowana, aby trafiała do określonej grupy użytkowników (np. znajdujących się w danej lokalizacji).
Banery
Adwords umożliwia także stworzenie baneru, czyli reklamy zwierającej elementy graficzne. Po kliknięciu w baner użytkownik zostaje przeniesiony na stronę reklamodawcy.
Reklama w Gmailu (Gmail Sponsored Promotions – GSP)
Ten rodzaj reklamy Adwords umożliwia dotarcie do użytkowników poczty Gmail. Reklama wyświetlana jest w skrzynce pocztowej (na górze, w zakładkach Społeczności) i przypomina standardowego maila.
Reklama w YouTube
YouTube jest największą na świecie platformą, na której użytkownicy mogą bezpłatnie umieszczać i odtwarzać filmy. Dzięki umieszczeniu reklamy na tej platformie mamy szansę dotarcia do ogromnej liczby użytkowników, jednocześnie kształtując wizerunek marki.
Reklama w Zakupach Google
Jest to rodzaj reklamy, który świetnie sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych. Dzięki Google Adwords możemy promować produkty dostępne w naszym sklepie. Taka reklama zawiera zazwyczaj zdjęcie produktu, jego cenę oraz nazwę sklepu, w którym jest dostępny.
Remarketing
Remarketing jest bardzo ciekawym rodzajem reklamy – pozwala wyświetlić treści sponsorowane tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili witrynę, ale np. niczego nie kupili. Remarketing zwiększa prawdopodobieństwo ponownego nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem.