Jak napisać skuteczny tekst reklamowy?
Zastanawiasz się, jak napisać ciekawy, a przede wszystkim skuteczny tekst marketingowy, który przyciągnie odbiorców? Poznaj kilka praktycznych wskazówek.
Statystyki pokazują, że konsumenci częściej sięgają po produkty, które mają atrakcyjne opakowanie. W Internecie takim opakowaniem jest tekst reklamowy. Jeżeli będzie ciekawy i zwróci uwagę odbiorców, istnieje większa szansa, że zdecydują się oni na kupno promowanego artykułu lub skorzystają z reklamowanej usługi. Popatrzmy, jak napisać tekst marketingowy, by był skuteczny i dobrze spełniał swoją rolę.
Poznaj swoich odbiorców
Żeby napisać skuteczny tekst marketingowy, trzeba wiedzieć, kto jest jego potencjalnym odbiorcą. To oczywiste, że reklama skierowana do młodzieży będzie zupełnie inna niż ta, która ma dotrzeć do ich rodziców. Nie chodzi tu jedynie o potrzeby i zwyczaje konsumenckie danej grupy docelowej. Należy pamiętać, że tekst musi być przede wszystkim zrozumiały, a temu służy pisanie w odpowiednim stylu i posługiwanie się językiem bliskim odbiorcy.
Liczy się prosty przekaz
Długi, pełen dygresji i różnych wątków esej raczej nie sprawdzi się w roli tekstu reklamowego. Internauci przeważnie nie mają czasu na dogłębną analizę treści, dlatego o wiele korzystniej jest pisać teksty w miarę proste. Dobry tekst marketingowy powinien być unikalny w skali Internetu i eksponować atrakcyjne strony produktów lub usług. Warto przekonać odbiorcę o korzyściach, jakie wiążą się ze skorzystaniem oferty, przy czym zdecydowanie lepiej unikać pisania rzeczy, które mijają się z rzeczywistością.
Zasada odwróconej piramidy i słowa-klucze
Przeważająca większość internautów to czytelnicy niecierpliwi, którzy chcą znaleźć interesujące ich informacje szybko, bez konieczności zagłębiania się w treść. Właśnie dlatego warto konstruować teksty w oparciu o zasadę odwróconej piramidy. Według tej strategii najważniejsze treści powinny być umieszczone na samym początku, w pierwszym akapicie. Dopiero w kolejnych akapitach można pozwolić sobie na rozwinięcie poszczególnych wątków. Równie ważne jest umieszczanie chwytliwych nagłówków i wytłuszczanie słów-kluczy. Przyciągają one uwagę czytelnika i podpowiadają mu, w jakim obszarze tekstu reklamowego znajdzie informacje, których poszukuje.