Artykuł sponsorowany – czy taka forma reklamy jest korzystna?
Dobry artykuł sponsorowany może być bardzo istotny w komunikacji z klientami i w budowaniu wizerunku marki. Dowiedz się więcej na temat tej formy reklamy.
Artykuł sponsorowany – czy to ma sens?
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. To prawda, jednak żeby była skuteczna, musi być odpowiednio przygotowana – zarówno treść, jak i forma powinny przyciągnąć uwagę i zaciekawić potencjalnego klienta. Jedną z form reklamy, chociaż dosyć specyficzną, są artykuły sponsorowane. Przyjrzyjmy się im bliżej i sprawdźmy, czy opłaca się w nie inwestować.
Artykuł sponsorowany a inne formy reklamy
Przede wszystkim warto spojrzeć na różne formy reklamy oczami konsumenta. Nie wszystkie przecież wzbudzają w nas pozytywne emocje. Chyba wszyscy zgodzimy się, że do tych najbardziej irytujących należą wyskakujące banery, które nierzadko przesłaniają właściwe treści na stronie internetowej. Taka forma może wręcz odstręczać klientów – nie tylko od produktu, ale i od całej marki. Artykuły sponsorowane nie są krzykliwe, za to dają konsumentowi szansę na bardziej szczegółowe zapoznanie się z zaletami produktu czy usługi. Ich charakter jest perswazyjny (w końcu jest to rodzaj reklamy), jednak mniej nachalny – w dobie, kiedy jesteśmy wprost bombardowani różnymi przekazami, może okazać się to dużym atutem.
Jak zbudować dobry artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów, wzbudzenie w nich zainteresowania, a także na budowanie pozytywnego wizerunku całej marki. Oczywiście, musimy liczyć się również z tym, że część odbiorców i do takiej formy reklamy podejdzie sceptycznie. W artykułach sponsorowanych unikajmy nadmiernej ilości superlatywów, ponieważ treść przestaje być wówczas wiarygodna. Zagadnienie powinno być przedstawione rzeczowo, ale lekko i atrakcyjnie. Warto skupić się nie tylko na zaletach produktu, ale także na potrzebach klientów. Najważniejsze informacje, które chcemy przekazać, dobrze jest umieścić na początku. W kolejnych akapitach możemy je uzupełniać i rozwijać – dzięki takiej budowie przekażemy najistotniejsze treści nawet tym czytelnikom, którzy z jakichś powodów nie dotrą do końca tekstu.