Jak skutecznie promować sklep internetowy?
Jeśli posiadasz dobrze wykonany sklep internetowy, to czas pomyśleć o jego dobrej promocji, aby zwiększyć swoją sprzedaż. W kolejnej części naszego poradnika opisujemy kilka sposobów, w tym również bezpłatnych.
W poprzednim tekście Jak zbudować skuteczny sklep internetowy? opisaliśmy proces tworzenia sklepu online, przyjaznego dla użytkownika i wyszukiwarek. Jednak nawet najlepiej przygotowany sklep nie będzie właściwie spełniał swojej funkcji, jeśli nie będzie dobrze promowany. Pisaliśmy już odrobinę o pracach pozycjonerskich, ale SEO nie jest jedyną metodą, przy pomocy której należy promować swój sklep internetowy.
Daj się poznać swoim potencjalnym Klientom!
Masz dobrą ofertę, solidnie wykonany sklep, ale pamiętaj o tym, że musisz jeszcze pokazać się swoim potencjalnym Klientom. Internet daje ku temu ogromne możliwości - zarówno firmom posiadającym duże budżety, jak i przedsiębiorstwom szukającym tańszych sposobów na promocję swoich produktów. Jednym z najtańszych, aczkolwiek czasochłonnych sposobów jest aktywność na forach dyskusyjnych. Wcale nie piszemy tu o marketingu szeptanym, ale o zwykłym uczestniczeniu w dyskusji. Na wielu branżowych forach marki piszą „przy otwartej przyłbicy”, nie chowając się za fałszywymi kontami. Jeżeli ich udział w dyskusji nie jest nachalny, opiera się na doradzaniu, pomaganiu przy dokonaniu wyboru, to użytkownicy nie reagują negatywnie. Środki pieniężne, które należy włożyć w taki rodzaj promocje są zerowe, jednak potrzeba dużo czasu, aby zdobyć zaufanie stałych bywalców for dyskusyjnych.
Drugim miejscem, w którym na pewno znajdziesz swoich Klientów, są media społecznościowe. Tutaj każdy indywidualnie powinien dobierać kanały komunikacji, jednak w skrócie można podzielić portale społecznościowe na trzy typy – bardziej żeńskie, bardziej męskie i dla wszystkich. Do portali, w których przeważają kobiety, należą Instagram oraz Pinterest, mężczyzn łatwiej odnaleźć na Google+ oraz Twitterze, a wszystkich (i to dosłownie – nawet ludzi po 60. roku życia) znajdziemy na Facebooku i YouTube. W zależności od Twojej grupy docelowej możesz być dostępny na kilku z tych portali, wybrać jeden, najskuteczniejszy lub też być wszędzie. To ostatnie raczej nie jest zalecane, chyba że mamy dużo świetnych pomysłów, a także spory zespół kreatywnych ludzi. Najlepiej wybrać dwa-trzy kanały komunikacji i tam intensywnie się promować.
Obie opisane przez nas metody są dostępne dla każdego, nie potrzeba niebotycznych budżetów, żeby promować swój sklep internetowy w taki sposób. Jeśli masz więcej środków to powinieneś pomyśleć o kampaniach Google AdWords lub Facebook Ads. Jednak nawet przy niewielkich nakładach, tylko przy rzetelnej, regularnej pracy, można osiągnąć zadowalające efekty.