5 elementów, które musi mieć Twoja strona internetowa
Przy tworzeniu strony www musimy pamiętać o wielu szczegółach. Opisujemy o czym koniecznie nie możesz zapomnieć budując witrynę dla swojej firmy.
5 elementów, które musi mieć Twoja strona internetowa
Prowadzisz małe lub średnie przedsiębiorstwo? Jeśli tak, to na pewno nie raz czytałeś, że strona internetowa to konieczność, że trzeba mieć konto firmowe na Facebooku i tak dalej. Jednak „mieć”, nie oznacza „odnieść sukces”. Różnice pomiędzy złą i dobrą stroną są bardzo widoczne w konwersji i w odczuciach użytkowników. Aby Twoja strona internetowa działała właściwie, musi spełnić wiele wymogów. My opisujemy kilka z nich.
Stwórz dobre opisy swojej działalności
Klient raczej nie wchodzi na Twoją stronę bez powodu, zwykle mniej lub bardziej wie czego szuka, ale rozważa różne opcje. Musisz pokazać, że to właśnie Ty świadczysz usługi, których potencjalny Klient potrzebuje. Pokaż siebie, swój zespół, zaprezentuj swoją fachowość i osiągnięcia. Po prostu bądź ekspertem o ludzkiej twarzy, nie zamykającym się w szklanej wieży, ale znającym wszystkie potrzebne rozwiązania. Ciekawy opis to coś, co zatrzyma użytkownika na dłużej na Twojej stronie internetowej.
Nie zapomnij o danych kontaktowych
Może to brzmi dość banalnie, ale zdarza się o tym zapomnieć lub nie uzupełnić wszystkich potrzebnych danych kontaktowych. Przez to możemy stracić szansę na dokonanie transakcji. Należy pamiętać również o tym, żeby numer telefonu był możliwy do kliknięcia (w najgorszym razie do skopiowania) na telefonie komórkowym. Dzięki temu Klient będzie mógł zadzwonić od razu, bez konieczności zapamiętywania numeru. Warto również umieścić na podstronie kontaktowej formularz, dzięki któremu Klient będzie mógł szybko i łatwo wysłać zapytanie.
Zadbaj o logiczny układ strony
Ten punkt po części uzupełnia dwa poprzednie – jeśli już zamieścimy dane kontaktowe, czy ciekawe opisy działalności, to musimy zadbać, żeby Klient wiedział jak do nich dotrzeć. Układ strony musi być intuicyjny, aby każdy użytkownik wiedział co gdzie jest, bez zastanowienia i błądzenia. W innym wypadku Klient po prostu zamknie okno przeglądarki i zacznie szukać kolejnej firmy. Nikt nie ma zamiaru przekopywać się przez niepotrzebne informacje, żeby dotrzeć do sedna.
Zadbaj o responsywność witryny
Twoja strona www musi dobrze wyświetlać się na każdym urządzeniu, nie tylko na komputerze. Komórki, tablety - tam wszystko musi być równie czytelne co na dużym monitorze. Pamiętajmy, że liczba użytkowników urządzeń mobilnych będzie się zwiększać, a już teraz jest bardzo duża. Dlatego responsywność jest konieczna. Więcej o responsywnych stronach www.
Dokładnie sprawdź działanie strony
Po publikacji witryny trzeba dokładnie przeklikać każdą podstronę, wysłać próbne formularze, sprawdzić czy działają odnośniki do profili w mediach społecznościowych. Wbrew pozorom rzeczy, które mogą nie zadziałać jest bardzo dużo, nawet na prostej stronie www. Jeśli nie sprawdzisz wszystkiego od razu, to później już raczej nie będzie Ci się chciało tego robić. Do czasu, aż ktoś zwróci uwagę, że nie mógł czegoś wykonać na Twojej witrynie. Ważna jest również weryfikacja wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych.