Skuteczna strona internetowa – SEO czy UX?
Opisujemy jak przyciągnąć uwagę użytkownika do naszej strony internetowej, jak znaleźć złoty środek pomiędzy funkcjonalnością, a wymogami SEO.
Dobra strona internetowa – przyjazna dla użytkownika czy dla wyszukiwarki?
Skuteczna strona www musi łączyć w sobie dwie kluczowe cechy, czyli być przyjazna dla użytkowników i jednocześnie pokazywać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Często pojawia się jednak dysproporcja pomiędzy tym, co najlepsze dla użytkownika, a tym, co najbardziej skuteczne w pozycjonowaniu. Jak właściwie wyważyć proporcje pomiędzy SEO i UX? Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie indywidualnie, patrząc na własną witrynę. Jednak z drugiej strony są rzeczy, o których warto pamiętać w każdym przypadku.
Skuteczny copywriting – oszczędnie z treścią czy jak najwięcej tekstu?
Przy tworzeniu tekstów na stronę www pojawia się pierwszy problem. Wiemy, że ludzie nie lubią czytać ogromnych elaboratów, tylko chcą otrzymać informacje najważniejsze, w ładnej, czytelnej formie. Z drugiej strony mamy wyszukiwarki, w których chcemy wyświetlać się jak najwyżej, dla jak największej liczby fraz. Dlatego korci, żeby nasycać stronę długimi treściami, naszpikowanymi licznymi frazami. Wydaje się, że wtedy pozycje wzrosną, a wraz z nimi liczba użytkowników na witrynie. Niestety to tak nie działa, po pierwsze długie teksty wcale nie gwarantują pozycji (często wręcz wpływają negatywnie), po drugie zapominamy o ludziach. To oni czytają naszą stronę i nawet jeżeli na nią wejdą, to muszą dokonać jeszcze transakcji, zadzwonić bądź wysłać zapytanie. Zniechęceni bezwartościowymi informacjami po prostu uciekną, zostawiając jedynie ślad w programach do analizy ruchu na witrynie.
Jak zwiększyć skuteczność strony internetowej?
Bardzo ważna jest optymalizacja witryny, wpływająca nie tylko na odbiór strony prze Google czy Bing, ale przede wszystkim zwiększająca łatwość poruszania się po kolejnych stronach. Znacznie łatwiej znaleźć informacje na stronie, która jest czytelna, logiczna w swoim układzie, a podstrony są nazwane zgodnie ze swoją zawartością. Wtedy bez problemu znajdziemy to, czego szukamy. Uwierzcie, Google również lubi, kiedy układ witryny ma sens i logikę. Dlatego przy tworzeniu strony internetowej pomyślmy o ciekawej, niezbyt długiej treści, logicznym układzie, a wizytówka, którą jest nasza witryna, zadziała. Niewielkie elementy mogą wpłynąć na spory wzrost konwersji, dlatego testujmy, sprawdzajmy i wypracowujmy najlepsze rozwiązania. I jeszcze jedno, nie zapomnijmy o urządzeniach mobilnych. Na nich również nasza strona musi się wyświetlać poprawnie.