Chcesz nawiązać współpracę z firmą, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony? Sprawdź, jakie są popularne modele rozliczeń i co warto wybrać.

Czy w dzisiejszych czasach można prowadzić biznes bez prowadzenia strony firmowej? Można, ale na pewno nie warto rezygnować z korzyści, jakie daje obecność w Internecie. A co zrobić, żeby witryna dobrze spełniała swoje funkcje? Jak zwiększyć ruch na stronie i maksymalizować zyski firmy? W tym na pewno pomoże pozycjonowanie. Jakie działania obejmuje, ile kosztuje i jakie są najczęściej stosowane formy rozliczenia za pozycjonowanie?

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?

Odpowiednie pozycjonowanie strony zwiększa jej widoczność – pozwala uzyskiwać lepsze pozycje w organicznych wynikach Google. Dlaczego to tak istotne? Poszukując produktów i usług, klienci wpisują w wyszukiwarkę określone hasła, które według nich najlepiej opisują to, czego potrzebują. Zdecydowana większość skupia się zaledwie na kilku pierwszych wynikach. Użytkownicy rzadko kiedy sprawdzają oferty znajdujące się na drugiej i na kolejnych stronach. Wysoka pozycja w wynikach Google to po prostu większa szansa, że potencjalny klient odwiedzi stronę. Można więc mieć bardzo atrakcyjną ofertę, ale przy słabym pozycjonowaniu klienci nie będą mieli szans się z nią zapoznać.

Metody rozliczania za pozycjonowanie - co najlepiej wybrać 2

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

Pozycjonowanie obejmuje szereg różnych działań. Chociaż algorytmy Google ulegają zmianom i nikt tak naprawdę nie wie, jak działają, specjaliści z zakresu pozycjonowania są w stanie wskazać, jakie czynniki mają znaczenie dla widoczności witryny. Na pewno strona powinna być dostosowana do wymagań wyszukiwarki. Znaczenie ma np. to, czy strona jest responsywna i jak szybko się ładuje. Liczą się dobrej jakości treści odpowiednio nasycone właściwymi frazami kluczowymi, prawidłowe formatowanie tekstu i atrybuty alt w przypadku grafik. Ważnym czynnikiem jest również linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Trudno jednoznacznie powiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie. Wszelkie działania powinny być poprzedzone dokładną analizą strony i opierać się na przygotowanej strategii, dostosowanej do charakteru działalności.

Metody rozliczania za pozycjonowanie - co najlepiej wybrać 3

Najczęściej stosowane formy rozliczenia

Firmy zajmujące się pozycjonowaniem oferują różne modele rozliczeń, np. za efekt. Znacznie korzystniejszy wydaje się jednak model abonamentowy. Trzeba mieć świadomość, że pozycjonowanie jest procesem, a nie jednorazowym działaniem. Zmieniające się algorytmy Google i inne czynniki oznaczają konieczność modyfikowania działań. Przy modelu abonamentowym łatwej zaplanować strategię, która przyniesie pożądane efekty w perspektywie długofalowej. Abonament to również wygoda i pewność, jeśli chodzi o koszty – są one stałe.