Chcesz nawiązać współpracę z firmą, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony? Sprawdź, jakie są popularne modele rozliczeń i co warto wybrać.
Czy w dzisiejszych czasach można prowadzić biznes bez prowadzenia strony firmowej? Można, ale na pewno nie warto rezygnować z korzyści, jakie daje obecność w Internecie. A co zrobić, żeby witryna dobrze spełniała swoje funkcje? Jak zwiększyć ruch na stronie i maksymalizować zyski firmy? W tym na pewno pomoże pozycjonowanie. Jakie działania obejmuje, ile kosztuje i jakie są najczęściej stosowane formy rozliczenia za pozycjonowanie?
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie?
Odpowiednie pozycjonowanie strony zwiększa jej widoczność – pozwala uzyskiwać lepsze pozycje w organicznych wynikach Google. Dlaczego to tak istotne? Poszukując produktów i usług, klienci wpisują w wyszukiwarkę określone hasła, które według nich najlepiej opisują to, czego potrzebują. Zdecydowana większość skupia się zaledwie na kilku pierwszych wynikach. Użytkownicy rzadko kiedy sprawdzają oferty znajdujące się na drugiej i na kolejnych stronach. Wysoka pozycja w wynikach Google to po prostu większa szansa, że potencjalny klient odwiedzi stronę. Można więc mieć bardzo atrakcyjną ofertę, ale przy słabym pozycjonowaniu klienci nie będą mieli szans się z nią zapoznać.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie obejmuje szereg różnych działań. Chociaż algorytmy Google ulegają zmianom i nikt tak naprawdę nie wie, jak działają, specjaliści z zakresu pozycjonowania są w stanie wskazać, jakie czynniki mają znaczenie dla widoczności witryny. Na pewno strona powinna być dostosowana do wymagań wyszukiwarki. Znaczenie ma np. to, czy strona jest responsywna i jak szybko się ładuje. Liczą się dobrej jakości treści odpowiednio nasycone właściwymi frazami kluczowymi, prawidłowe formatowanie tekstu i atrybuty alt w przypadku grafik. Ważnym czynnikiem jest również linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Trudno jednoznacznie powiedzieć, ile kosztuje pozycjonowanie. Wszelkie działania powinny być poprzedzone dokładną analizą strony i opierać się na przygotowanej strategii, dostosowanej do charakteru działalności.
Najczęściej stosowane formy rozliczenia
Firmy zajmujące się pozycjonowaniem oferują różne modele rozliczeń, np. za efekt. Znacznie korzystniejszy wydaje się jednak model abonamentowy. Trzeba mieć świadomość, że pozycjonowanie jest procesem, a nie jednorazowym działaniem. Zmieniające się algorytmy Google i inne czynniki oznaczają konieczność modyfikowania działań. Przy modelu abonamentowym łatwej zaplanować strategię, która przyniesie pożądane efekty w perspektywie długofalowej. Abonament to również wygoda i pewność, jeśli chodzi o koszty – są one stałe.