Jak zbudować skuteczny sklep internetowy?

Chcesz rozpocząć sprzedaż internetową i nie wiesz od czego zacząć? Przeczytaj pierwszą część naszego poradnika odnośnie budowy skutecznego e-sklepu.

Tworzenie sklepu internetowego to ogromne przedsięwzięcie - najpierw trzeba przemyśleć grupy docelowe, które będą naszymi odbiorcami, później stworzyć bazę produktów, wykonać atrakcyjne zdjęcia, dodać opisy i kluczowe informacje o produktach. A to tylko początek. Jak sprawić, żeby cała nasza ciężka praca nie poszła na marne i nasz sklep zaczął zarabiać?

sklep internetowy

 

Po pierwsze optymalizacja i UX

Mamy ciekawy produkt, ładne zdjęcia i chwytliwe opisy. Czy to wystarczy, żeby sprzedaż nieprzerwanie rosła? Niekoniecznie. Musimy upewnić użytkownika, że dostanie to, po co przyszedł i nie zmarnuje swoich pieniędzy. Dlatego bardzo ważna jest właściwa optymalizacja sklepu, zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla użytkownika.

Sklep musi budzić zaufanie, dlatego informacje, takie jak dane kontaktowe, NIP czy regulamin, powinny być łatwe do znalezienia. Świadomy konsument chce uzyskać jak największą pewność, że dany sklep jest godny zaufania. Jeśli nie trafi na konkretne informacje, to może opuścić stronę i dokonać zakupu u naszej konkurencji.

Jeśli już Klient wie, że może nam zaufać, to jeszcze musi odnaleźć to, co go interesuje. Przejrzyste menu, klarowne opisy poszczególnych kategorii i przemyślane wewnętrzne linkowanie – te elementy mogą znacząco ułatwić dokonanie transakcji. Nawet jeżeli Klient nie znajdzie tego, co chciał, to może zostać przez nas „poprowadzony za rękę” do podobnego produktu, który również zaspokoi jego potrzebę. Nie zawsze muszą być to produkty identyczne, mogą po prostu spełniać tę samą rolę. Na pierwszy rzut oka butelka whisky i krawat nie są dobrami wzajemnie konkurencyjnymi. Jeśli jednak potraktujemy je jako prezent imieninowy dla mężczyzny, to może się okazać, że konsument dokona wyboru właśnie między dobrym trunkiem i krawatem.

Bardzo ważne, żeby sklep był możliwy do odnalezienia w wyszukiwarce, dlatego należy pomyśleć o szeregu działań pozycjonerskich – przede wszystkim dodaniu właściwych tekstów i poprawnej optymalizacji całej witryny. Jednak w przypadku sklepu internetowego jeszcze bardziej należy zwrócić uwagę na to, o czym pisaliśmy w artykule Skuteczna strona internetowa – SEO czy UX?. Sklep musi być przede wszystkim atrakcyjny dla użytkownika, dlatego nie można przesadzić z działaniami SEO. Proporcje należy wyważyć „co do grama”, bo inaczej wyjdzie nam internetowa wersja zakalca.

W tym tekście zajęliśmy się głównie techniczną stroną przygotowania skutecznego sklepu internetowego. Jednak to nie koniec działań, które należy wykonać, żeby sprzedaż stale rosła. W następnym artykule opowiemy o możliwościach promowania oferty swojego sklepu internetowego.

 

profesjonalne strony internetowe w Warszawie

12 lat doświadczenia

 
Projektowaniem stron internetowych zajmujemy się od 2004 roku. Praca jest naszą pasją, dlatego nieustannie się rozwijamy, aby spełniać oczekiwania Klientów. Zaufaj naszemu doświadczeniu i powiedz co możemy dla Ciebie zrobić.
Strony www dla firm

700 stron www

 
Wykonaliśmy ponad 700 projektów dla kilkuset Klientów z Warszawy, a także z innych miast Polski i Europy. Są to tanie strony internetowe oraz profesjonalne strony www i sklepy internetowe. Zobacz wybrane realizacje i skorzystaj z naszej oferty.
skuteczna strona internetowa

12 miesięcy gwarancji

 
Na każdą wykonaną przez nas stronę internetową udzielamy 12 miesięcznej gwarancji, aby każdy Klient miał pewność, że otrzymuje produkt wysokiej jakości, a w razie ewentualnych problemów może liczyć na fachową pomoc naszych specjalistów.

Zainteresowała Cię nasza oferta?

Wizerunek w internecie

Szukasz profesjonalistów, którzy wykonają lub zmodernizują stronę dla Twojej firmy i odświeżą jej wizerunek w internecie?

Strony internetowe Warszawa

Spodobały Ci się nasze realizacje, a otrzymane referencje od zadowolonych Klientów utwierdziły, że współpraca z nami to dobry wybór?

Tanie strony internetowe

Chcesz mieć profesjonalną stronę www, opiekę specjalistów i to wszystko w atrakcyjnej cenie?

Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to zadzwoń teraz:

T: 509 578 178